Jamie 30 minuten Kip Piri Piri en aanverwanten


Altijd leuk dingen uit een kookboek testen. Als je het boek "Jamie in 30 minuten" doorbladert krijg je meteen zin. Het ziet er allemaal goed en oh zo gezellig uit en een compleet menu in 30 minuten op tafel knallen klinkt heel aantrekkelijk. Het duurde bij mij vier keer langer dan Jamie claimt, maar ik kook als een slak, en ik doe vaak eigenwijs dingen toch net anders. Vermeld dient te worden dat de kip niet gaar is als je de 10 minuten oventijd aanhoudt die Jamie voorschrijft. Ik heb liever kip die uit elkaar valt, dus dan gaan we eerder naar 40 minuten. De erbij geserveerde zoete aardappelpuree met feta en spaanse peper is geweldig, echt iets wat ik zelf nooit had kunnen bedenken. Vooral ook hoe die gemaakt wordt, zoete en gewone aardappels (en daardoor minder zoet) in grove stukken in magnetronschaal flikkeren met een halve citroen. 15 minuten op 900w, dan de citroen erover uitpersen en grof prakken met een vork. Jamie schilt die aardappels niet ja dan bespaar je ook tijd. Ik heb ze wel geschild. En roerde er wat feta uit een pot in olie door en wat plakjes spaanse peper en gehakte koriander.
De snelle portugese taartjes zijn geinspireerd op "Pastéis de Belém" maar het is een spannende variant met sinaasappelkaramel on top. Heel heel heel lekker. Full fotoreport met aanwijzingen op mijn flickr-account hierrrr. Of anders gewoon het boek kopen. Pag 120. Succes verzekerd.