Iets uit niets, thaise garnalen!



Een mail van Klary; het 22e foodblogevent alweer ik wist niet eens dat het bestond, maar deze keer doen wij van koken.blogspot.com ook gezellig mee!!!

De uitdaging: wees creatief met de schatten die verborgen liggen in je koelkast, vriezer en voorraadkast. In ons huis heet dat ´iets uit niets´ maken, en er zijn al vaak de heerlijkste dingen uit ontstaan. Het spaart geld uit, je gooit minder weg, maar boven alles is het leuk om je creativiteit aan het werk te zetten!

Nou dat gebeurt mij regelmatig, niks in huis. Afgelopen vrijdag nog. In de vriezer vond ik een zak wokgarnalen thaise curry van Albert Heyn en een paar spaanse pepers. In de koelkast lagen nog een paar bosuien. Rijst is altijd wel in huis, builtjes zijn hier favoriet. Het was een makkie, builtje rijst koken, bosuien en pepers in grove stukken snijden, beetje olie in hete wok, garnalen bevroren erin flikkeren, even 5 a 10 minuten lekker wokken, bosuien en pepers er bij en nog 1 minuut door roerbakken, 2 mag ook, volg je gevoel. Mijn gevoel zei me dat ik er nog een scheutje japanse rijstwijn aan moest toevoegen (Mirin, stond ook nog in het keukenkastje). Met rijst op bord plempen, klaar. Zeer geslaagd, lekker dus. Hou je van garnalen dan zijn die AH wokgarnalen dus een prima snelle hap! Voor herhaling vatbaar dus in vele variaties. Geen bosuien, dan voldoet een paprika ook, of restje sperziebonen, cashewnoten, taugé etc, de mogelijkheden zijn eindeloos.