Probiotica



Een grote schok! 24 doden bij een medisch onderzoek met probiotica. Ik had dinsdag net een voorraad Actimel gekocht met die lekkere L.Casei Defensis want dat was in de BONUS bij Albert Heyn. Wat nu? Ik drink ze gewoon op hoor, ik voel me er altijd zo gezond bij. Zal wel een placebo-effect zijn maar zo wat? Je drinkt zo'n flesje en je voelt je meteen heeeeeel fris. Maar ik ben wel benieuwd wat het effect is op de verkoopcijfers. Want die zijn toch voor het grootste gedeelte gebaseerd op het idee dat het gezond is, zo'n drankje, en dat je er dus langer door leeft!

Verklaring op de website van Danone Actimel:
De experimentele toepassing van probiotica zoals uitgevoerd door het UMC Utrecht heeft op geen enkele manier raakvlak met de probiotische zuivelproducten van Danone. De probiotica die in het UMC onderzoek werden gebruikt zijn hier speciaal voor geselecteerd en via een sonde direct in de darm toegediend in hoge dosering. De probiotica van Danone worden al decennia gebruikt en dagelijks zonder problemen door vele miljoenen mensen geconsumeerd.

He, gelukkig, het kan geen kwaad....maar goed, je gaat wel direct twijfelen of je er zoveel geld aan moet uitgeven. Misschien kun je er beter truffels van kopen!

Onze Nico vandaag doodongelukkig op nu.nl:
Maar goed. Het viel me niet tegen. Lekker. Ik begon er zelfs plezier in te krijgen. Iedere dag even zo'n flesje naar binnen klokken en dan snel met mijn darm op de fiets. Potverdomme wat was ik een lekker gezond mannetjesdier. Kwam allemaal door Yakult.
Er kwamen meer van die flesjes. Allemaal piepklein en angstaanjagend duur en ik zoop ze allemaal. Fruit 2 Day, Vifit, cholesterolverlagende yoghurtdrankjes, bruistabletten enz. Noem me een flesje en ik heb het gedronken.
lees meer >>>