OMFIETSWIJNTJES

Wijn!
Behalve koken en eten houden we natuurlijk heel erg van wijn en drinken!
Mijn vader was helemaal lyrisch over het nieuwste boek van Nicolaas Klei: De Supermarktwijngids 2005.
Na talloze tips kreeg ik vandaag het boek van mijn ouders en ik moet zeggen, het is geweldig! Kopen!

Enkele citaten:
"Oudendweilenlucht (over een pinot gris van de Konmar).
Zoet met kartonaroma (een cotes de bergerac moeulleux van de Konmar).
Bijna overleden (over een pinot grigio van de Dekamarkt).
Net zo vies als het veel is (over Verduzzo del Veneto van de Konmar).
He HEMA, effe niet opgelet? Wat doet dit hier in je prachtassortiment,zo'n vage, lichtmuffe, suffe soave?
Rood gaat fors vooruit, maar wat wit betreft constante kwaliteit hier: jaar in jaar uit even vies (sauvignon blanc van Dirk)
gebotteld door Marcel Grandvalet. Net zo muf als je wit, Marcel! (Le Grand Valet van de Dekamarkt).
Tsja. Origineel, een huiswijnliter uit Bulgarije. Maar of iemand daar nou op zit te wachten...(Cabernet sauvignon van de C1000)."

De wijnen worden gewaardeerd aan de hand van symbolen. De meest geweldige vondst is het teken van een fietsje: een zogenaamde "omfietswijn".....het enige lullige is dat er dus al heel veel mensen zijn die dit boek kennen en mijn favoriete "omfietswijn" dus negen van de tien keer uitverkocht is bij de plaatselijke AH.

Nicolaas: "Lekker, dat is het uitgangspunt: lievelingswijn drinken en daarbij koken wat je lekker vindt."
Daar kan ik me wel bij aansluiten.