BEENHAMBEUNHAAS

Ik had mijn vorige stukje over lamsham nog niet gepost, of de mailtjes stroomden binnen. Veel mensen waren de schellen van de ogen gevallen. Zo hadden ze het hele beenhamvak nooit bekeken. Ik zeg al heel lang dat beenham vooral een stuk emotie is. Je moet er mee kunnen omgaan. Je moet connecten met je beenham. Jammer dan dat er momenteel zoveel beenhambeunhazen de markt verzieken. Een van de meest genadeloze beenhamverkopers van nederland is Leo van de site beenham.nl. Ontzettend aardige man en op zich best iemand die zeshonderd man op een plein een stukje beenhambeleving kan schenken, maar wat Leo er niet bij vertelt is dat hij zijn beenhammetjes betrekt bij Beenham United, een fabriek die uitsluitend machinale beenhammetjes uit zijn fabriekspoorten werpt. Vijf euro is natuurlijk ook zwaar onder de prijs werken. Is gekkenwerk. Voor onder de 12 euro heb je gewoon geen goed broodje beenham, dat weet Leo ook wel.

Volgende week heb ik met Leo en nog dertig andere beenhamboomers een vergadering afgesproken en ik vind het juist nu heel belangrijk dat we de rijen gesloten proberen te houden. Beenham zit je in het bloed, dat hebben we allemaal met elkaar gemeen.