GARNALEN

Ik kom net terug van een week Texel en ben een paar uurtjes mee gevaren op een garnalenkotter alwaar ik werd getrakteerd op De Hel Van De Geinige Presentatie. Ik kon allebei de vissers binnen drie minuten wel in hun eigen aanhangend vocht gaar koken, zo hemeltergend belegen was hun act. Geil tot op hun graat, deze viskomediantjes. Ik stond daar op die kutboot en dacht: “ja, leg maar uit hoe dat werkt, garnalen vangen, zeeslaaf.” Tevergeefs. Garnalen vangen was vooral fun. Dit soort teksten werden op ons afgevuurd:

”Ja mensen, garnalen….Als wij, mijn broer en ik, ja, mijn broer is die lelijke met die stijve….nek, hahahaha, als wij zeggen garnalen, dan zeggen we lekker met je vrouw op de bank een toastje smeren en dan erotisch die garnalen pellen, daarna beetje aan je vrouw haar garnaal pellen en dan denk je, waar komt die lucht nou vandaan, zijn het nou die garnalen of is het die gepelde muts maar dat is natuurlijk maar een geintje mensen want de garnaal is een keiharde kolerelijer, een sterke harde kameraad, net zoals ik die nu in mijn broek heb staan maar dat is een ander verhaal en misschien wil die mevrouw daar achter in de rij dat verhaal even lezen, ja, doe maar hoor, sla die keiharde vleesbladzijde van mij maar om, haha, ja mensen ik kom klaar in poedervorm en dat is makkelijk want ik verkoop het als grondstof voor Thaise vissaus aan de Vietnamees hier om de hoek, maar jij daar meisje met die twee platvissen in je blouse, ja, jij daar, naast die vrouw met die twee kogelvissen achter in haar broek, wist jij dat vissen ook wel eens vrijen, jaaaaaa, dat is zo, vissen vrijen, leuk he. Ik vrij ook, maar ik ben geen vis, dus dat is ook leuk, ik ben eigenlijk sowieso erg leuk en ik vis er wat bij, zo moeten jullie dat zien, hahaha”

Ik mompelde steeds bijna onhoorbaar: “dood, dood, dood. Jij en je broer moeten dood, oliebroek de eerste. Moge er een aalscholver in je anus vliegen en moge er een sidderaal je zeegat inzwemmen”

Maar goed, ondertussen stond ik wel met mijn kanis midden in de stoomwolken van de garnalenkoker. “Verser kan niet, verser kan niet” hoorde ik steeds om mij heen mompelen, maar daar was ik het niet helemaal mee eens. Als ik naar de kookmachine keek verging de eetlust mij. Een bonkende en schurende machine vol met Angstig Vissenvocht. Geen garnaal van gevreten. De tiefus voor ze.

Mijn recept

Geile garnalen
Op eigen kracht, zonder vis, geil worden.
Garnaal pakken, tussen duim en wijsvinger fijnwrijven en dan aan vingers likken.
Daarna komen op buik naar keuze.